Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.
Decembar 21, 2014, 06:44:47 am
Početna Pomoć Pretraga Kalendar Prijavljivanje Registracija
Vesti: Dobrodošli!
Ovaj forum namenjen je roditeljima, nastavnicima i aktivistima civilnog društva za razmenu informacija i znanja o inkluzivnom obrazovanju u cilju uzajamne podrške. Forum je sastavan deo sajta www.inkluzija.org i oba su pokrenuta od CIP-Centra za interaktivnu pedagogiju, a uređuje ih Vesna Zlatarović. Tehnička podrška Vedran Vučić, Linux centar.

+  inkluzija.org
|-+  Inkluzija u vrtićima i školama
| |-+  Personalni asistent i pedagoški asistent
| | |-+  Pedagoški asistent
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu. « prethodna tema sledeća tema »
Stranice: [1] Štampaj
Autor Tema: Pedagoški asistent  (Pročitano 9571 puta)
VesnaZ
Global Moderator
Newbie
*****
Poruke: 24



E-mail
« poslato: Oktobar 13, 2010, 12:40:39 pm »

Bilo bi zanimljivo čuti da li neko zna kako je ragulisan status pedagoških asistenata za decu romske nacionalnosti (ako se uopšte tako zvanično zovu)? Koji im je opis posla? Ko ih plaća? Koje obrazovanje moraju da imaju? U stvari, oni su začetnici novog zanimanja i verovatno se iz njihovog iskustva može mnogo toga saznati.
Sačuvana
Snezana
Newbie
*
Poruke: 27


« Odgovor #1 poslato: Oktobar 14, 2010, 10:42:40 am »

Imala sam prilike da vidim na kratko predlog pravilnika o obukama za pedagoške asistente. Nisam se detaljno bavila time, zapamtila sam samo da je neophodna minimalno srednja stručna sprema, i obaveza pohađanja, čini mi se šest obaveznih modula obuke, i još dva izborna.
Nisam sigruna da li je ovaj pravilnik već možda objavljen, kad budem nešto saznala, javljam!
Sačuvana
VesnaZ
Global Moderator
Newbie
*****
Poruke: 24



E-mail
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 14, 2010, 03:27:41 pm »

Ovo sam pronašla u Nacionalnom izveštaju za Hrvatsku  u okviru regionalnog istraživanja Mapiranje politika i praksi za pripremu nastavnika za inkluzivno obrazovanje o pedagoškim asistentima (izvestaji se mogu naći na sajtu www.inkluzija.org):
"Sudjelovanje asistenata u nastavi u razredima s učenicima s posebnim potrebama, socijalno ugroženim učenicima i pripadnicima manjina za sobom povlači dva pitanja. Prvo se odnosi na timski rad i činjenicu da studijski programi u Hrvatskoj nastavnike ne pripremaju na kolaborativni rad u raznolikim okruženjima te studentima ne nude mogućnosti iskustvenog učenja. Jedan je nastavnik izjavio: „Studenti s posebnim potrebama mogu sjajno napredovati kada rade individualno s asistentom. Međutim, jako je teško raditi kad je asistent prisutan u razredu jer njegov/njezin individualni rad s učenikom, remeti dinamiku cjelokupnog nastavnog procesa“65. Drugi problem odnosi se na samu pripremljenost asistenata za rad s učenicima. Dok su neki nastavnici izrazili zadovoljstvo radom asistenata koji imaju potrebne kvalifikacije za rad u obrazovanju ili rehabilitaciji66, neki nisu bili zadovoljni znanjem i mogućnostima asistenata koji rade s učenicima s posebnim potrebama integriranima u redovite programe." strana 56.

Tokom implementacije programa Korak po Korak koji predvidja mogućnost prisustvovanja drugog odraslog u učionici ispostavilo se da je to jedna od većih prepreka, jer je to za navike nastavnika jako neobučna situacija sa kojom ne zna šta da radi. Mislim da ovaj vid rada u učionici tek treba da razvijemo kao i veštine timskog rada i co teacing - a. Takodje je veliko pitanje na koji način se nastava organizuje i koje meode i oblike rada nastavnik primenjuje. Ako dominiraju kooperativne metode i grupni oblici rada ili rada u paru, tada se još jedna odrasla osoba u učionici jednostavno i prirodno uklapa u rad celog odeljenja. Ako je nastava pretežno frontalnog tipa, onda to i nije baš tako. Ne možemo uvoditi nove organizacione forme, bez da se promene oblici i metode nastave, ali i kompetencije i ovlašćenja nastavnika.
Sačuvana
GOCA
Newbie
*
Poruke: 36


E-mail
« Odgovor #3 poslato: Oktobar 18, 2010, 10:57:43 am »

U mojoj skoli je ppotreba za pedagoskim asistentom neophodna.Naime mi tek sad pokrecemo to pitanje,a problemi se gomilaju.Trazila sam od direktora da mi omoguci pomocnika,asistenta,kako ga vec nazivaju,jer moje dete je u stvari najtezi slucaj u celoj skoli.Kolike su mi sanse ja ne znam,ali se nadam nekoj pomoci sa strane u svakom slucaju.
Sačuvana
anuska
Newbie
*
Poruke: 12



« Odgovor #4 poslato: Oktobar 27, 2010, 02:39:05 pm »

Goco,
odite do psihologa ili pedagoga skole, pozovite se na Pravilnik o IOPu. Vi zelite da se radi sa vasim detetom po IOPeu. Oni ce MORAT da preduzmu nesto. Ja radim u skoli kao podrska ucenicima. Ako imate nekih pitanja mozete i na pp.
 Namigivanje Pozdrav
Sačuvana
GOCA
Newbie
*
Poruke: 36


E-mail
« Odgovor #5 poslato: Novembar 18, 2010, 02:39:47 am »

Potpisali smo  sa roditeljem IOP za dete, ali jos uvek je to igra mecke i miseva.Stupila sam u kontakt sa koleginicom iz specjalne skole koja bi sa svojim timom radila sa detetom,treba da vidimo da li zvanicno treba potpisati neki zahtev,ko i kako?Skola je spremna za takvu saradnju, ali u pitanju su roditelji koji moram priznati nekada su vrlo cudni.Ako se oni protive,da li skola moze organizovati poseban rad sa detetom kome je neophodna pomoc strucnjaka.
Sačuvana
anuska
Newbie
*
Poruke: 12



« Odgovor #6 poslato: Novembar 28, 2010, 12:16:52 pm »

Goco,
Nista se ne moze uraditi ako roditelji ne zele da daju saglasnost. Pozovite ih vise puta na razgovor, objasnite da ce dete raditi po IOP, sto znaci da sa zavrsenom Osnovnom skolom moze da upise samo trogodisnju skolu. Roditelji se boje novina, pogotovo, nedovoljno jasno opisanih.
Sačuvana
ljilja22
Newbie
*
Poruke: 3


« Odgovor #7 poslato: Avgust 07, 2011, 02:45:22 pm »

Goco i mene ova tema zanima , samo sto je situacija obrnuta ja kao roditelj zelim pomoc tiflopedagoga ali u skoli na moje insistiranje dobijem neke neodredjene odgovore i malo ,,hm,khm,,.Na interresornoj sam jedva iskukumacila da mi napisu da cu ja ,,stimulisati,, strucnjaka samo da ga nekako dobijem.Tako da su mi to sve cudne situacije.
Sačuvana
GOCA
Newbie
*
Poruke: 36


E-mail
« Odgovor #8 poslato: Avgust 28, 2011, 10:02:05 am »

Na kraju skolske godine su iz Opstine trazili moje misljenje o detetu i neke njegove primere rada sa nastave.Ne znam da li ce to doprineti da dobijem asistenta u nastavi jer do sada niko nas nije kontaktiro,mislim i na skolu i na mene kao ucitelja.Svi kazu da ce ova skolska godina biti bolje organizovana po pitanju inkluzije,ali nisam nesto sigurna .....
Sačuvana
Snezana
Newbie
*
Poruke: 27


« Odgovor #9 poslato: Avgust 28, 2011, 01:54:15 pm »

Na kraju skolske godine su iz Opstine trazili moje misljenje o detetu i neke njegove primere rada sa nastave.Ne znam da li ce to doprineti da dobijem asistenta u nastavi jer do sada niko nas nije kontaktiro,mislim i na skolu i na mene kao ucitelja.Svi kazu da ce ova skolska godina biti bolje organizovana po pitanju inkluzije,ali nisam nesto sigurna .....
Pa Goco, neće vas ni kontaktirati, morate vi, odnosno škola da tražite. Koliko ja znam, postupak je da se škola obraća svojoj školskoj upravi sa zahtevom da joj se odobri otvaranje radnog mesta pedagoškog asistenta. Potom se utvrđuje koliko dece u toj školi ima potrebu za dodatnom podrškom i koje vrste, i uz saglasnost Ministarstva, škola raspisuje konkurs. Pedagoški asistent se prima na određeno vreme od 12 meseci, i postupak se ponavlja svake školske godine.
Direktor škole je taj koji utvrđuje u kojim će sve odeljenjima, tokom kojih časova pedagoški asistent prisustvovati časovima, kada će biti angažovan da deci pomaže prilikom izrade domaćih zadataka, a kada će zajedno sa nastavnicima raditi na pripremi nastavnih sredstava i didaktičkog materijala.
Znači pedagoški asistent nije asistent samo jednom detetu, niti je asistent samo jednom učitelju/nastavniku, već je zaposleni u školi koji radi ono što direktor u dogovoru sa nastavnicima odredi.
Sačuvana
GOCA
Newbie
*
Poruke: 36


E-mail
« Odgovor #10 poslato: Avgust 30, 2011, 11:35:05 am »

Bojim se da onda meni pomoci nema jer je dete koje je kod mene najtezi slucaj (cerebralna paraliza sa dodatnim problemima grafomotorike,motorike uopste itd.).Da li cu samo za njega dobiti pomoc veliko je pitanje jer u skoli nemamo drugih problema .
Sačuvana
defektolog
Newbie
*
Poruke: 4


E-mail
« Odgovor #11 poslato: Oktobar 16, 2011, 03:49:03 am »

Postovani .Moje ime je Jovan i radim kao personalni asistent u jednoj Osnovnoj skoli u Beogradu.Konkretno mene je angazovala majka deteta kome je potrebna pomoc,i ta gospodja me finansira.Koliko sam ja upoznat skola nemora da finansira asistenta,niti to radno mesto ( barem sa skolama sa kojima sam ja upoznat ) uopste postoji.
Sačuvana
GOCA
Newbie
*
Poruke: 36


E-mail
« Odgovor #12 poslato: Oktobar 22, 2011, 10:59:59 am »

Када сам са мајком разговарала о педагошком асистенту или било коме ко може да ради са њеним дететом,одмах је рекла да не жели да се њено дете издваја да неко са стране ради са њим у учионици.Мало ми нису јасни родитељи,па зар не желе да виде неки напредак у свом детету или је битно да се он само дружи са децом.
Sačuvana
ljilja22
Newbie
*
Poruke: 3


« Odgovor #13 poslato: Oktobar 23, 2011, 08:26:03 am »

Konkretno mene je angazovala majka deteta kome je potrebna pomoc,i ta gospodja me finansira.

Ma nije problem što ću ja da finansiram, nego je problem što gospođa Goca reče za roditelje svoga učenika,, malo čudni,, , e pa kod nas su direktor i tim za podršku ,,malo više čudni,,. Elem škola u koju moj sin ide je model škola inkluzivnog obrazovanja, ali iako moj sine ide u treći razred sve što je dobio je
1.Učiteljica(divna i posvećena)
2.Stručni tim (divan -dog god ne potegnem bilo koje pitanje o ostvarenju prava mog sina , a njihovog učenika)
3.Direktora kome ama baš ništa nije jasno o čemu ja pričam i kave mi to probleme imamo.
Učiteljica i ja radimo sa mojim sinom , po članu 120 ima pravo na besplatne knjige, ali pošto mu trebaju uvećane , ja sam ih morala fotokopirati i učiniti krivično delo i povrediti nečije autorsko pravo, ali niti mi je ko mogao objasniti kako da ostvarim njegovo pravo po pomenutom članu , niti mi je noko ko to zna ( valjda ima neko ko zna Molim?)hteo reći.
Dalje od Interresorne komisije sam dobila preporuku da je potreban rad sa tiflopedagogom , niko nema pojma kako da to i sprovedem u delo (direktor nema vremena da je pozove, stručni tim nije nadležan, učiteljica i ja nemamo pravo da je pozovemo) i tako ja sam u mat poziciji, učiteljica i ja radimo kako znama i umemo, kad nešto neznamo nemamo koga da pitamo, a inkluzija bez uvrede ovo je exkluzija.Ako imate konkretan savet kako mogu da ostvarim bilo koje pravo iz zakona o osnovno školskom obrazovanju vi mi ga saopštite, ako ne pravite se da ovoj post niste ni videli.
Sačuvana
Stranice: [1] Štampaj 
« prethodna tema sledeća tema »
Prebaci se na:  


Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

Pokreće MySQL Pokreće PHP Powered by SMF 1.1.17 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Ispravan XHTML 1.0! Ispravan CSS!